25 May 2009

Kebiasaan Minum Air Es

Memang enak dan segar minum air Es selepas makan, tetapi itu akan berakibat fatal!!! Walau bagaimanapun air Es akan membekukan makanan berminyak yang baru kita makan. Ia akan melambatkan proses pencernaan kita. Bila lemak-lemak ini terbentuk di dalam usus, ia akan menyempitkan banyak saluran dan lama kelamaan ia akan menyebabkan lemak berkumpul dan kita semakin gemuk dan menuju ke arah mendapat berbagai PENYAKIT.
Jalan terbaik….adalah untuk minum sup panas atau air Panas/Hangat selepas makan. Bukan saja anjuran meminum air hangat selepas makan, dan hubungannya dengan Serangan Jantung!!!!
Note : Penting !!!! Tentang Serangan Jantung!!!! Anda perlu tahu bahwa tanda-tanda serangan jantung akan mulai terasa pada tangan sebelah kiri. Berhati-hati juga pada permulaan sakit sedikit-sedikit pada bagian atas dada Anda. Anda mungkin tidak akan mengalami sakit dada pada serangan pertama serangan jantung.
Keletihan dan berkeringat adalah tanda-tanda pada umumnya. Malah 60% pengidap Sakit Jantung tidak bangun selepas tidur.
Secara logik, mungkin ada kebenarannya. Orang-orang Tionghoa dan Jepang mengamalkan minum the panas sewaktu makan….dan bukannya air Es. Mungkin sudah tiba saatnya kita meniru kebiasaan mereka untuk minum air atau the hangat sewaktu menikmati hidangan.
Marilah kita berwaspada dan berhati-hati. Beritahukan hal ini pada teman-teman Anda. Setidaknya Anda telah menyelamatkan nyawa teman-teman Anda.

No comments:

Post a Comment